Jak poprawić pozycjonowanie artykułów w wyszukiwarce?

Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce zwiększa jej widoczność i generuje ruch. Oznacza to, że sporo osób wchodzi na naszą stronę, dowiadując się o prowadzonej firmie. Niestety, czasem stworzone platformy – blog lub sklep internetowy, nie znajduje się w na pierwszej stronie wyszukiwarki. Na szczęście istnieje wiele sposobów, które korzystnie wpływają na pozycjonowanie. Zatem, co można zrobić, aby znaleźć się tuż pod linkami sponsorowanymi? Zobacz jak poprawić pozycjonowanie artykułów w wynikach wyszukiwania.

Po pierwsze – właściwa struktura tekstu

Ogromne znaczenie na pozycjonowanie strony ma publikowana treść. Praca nad nią to jeden z najważniejszych elementów procesu SEO. Materiały powinny być unikalne, gdyż wszelkie kopie zostaną wychwycone przez algorytm Google i ukarane. Oprócz tego warto zadbać o poprawność językową czy merytoryczność. Kluczowym elementem jest wprowadzenie znaczników H1, H2 i H3 w śródtytułach, które wprowadzają podział treści.

Po drugie – słowa kluczowe

Stanowią logiczny ciąg znaków stosowanych w SEO. Mogą występować w postaci jednego słowa lub frazy wpisywane przez użytkownika w celu znalezienie pożądanych informacji. Najlepiej sprawdzają się w formie nieodmienionej, np. czerwona sukienka. Najważniejsze słowa kluczowe powinny być umieszczone w tytule, nagłówkach i meta description. Powinny znaleźć się również w tekście. Pamiętajmy, aby wplatać je w sposób naturalny i nie przesadzać z ich ilością – na każde 1000 znaków, keyword powinien pojawić się 2-3 razy.

Po trzecie – optymalizacja strony pod urządzenia mobilne

Strona internetowa nie tylko powinna dobrze wyglądać w swojej klasycznej wersji, ale także w formie mobilnej. W końcu coraz więcej osób wyszukuje informacje poza domem, przy pomocy telefonu.

Po czwarte – link building

Najprościej mówiąc, link building to proces wchodzący w skład pozycjonowania, który pozwala na zdobywanie odnośników (linków) z innych witryn. Do najpopularniejszych źródeł linków zewnętrznych zalicza się serwisy tematyczne, blogi lub media lokalne, regionalne czy też specjalistyczne.

Po piąte – szybkość ładowania

Czas ładowania się strony jest kluczowym czynnikiem decydującym o tym, czy użytkownik na niej zostanie. Kiedy trwa zbyt długo, odbiorcy rezygnują z odwiedzin i wybierają inną platformę. Warto zadbać o szybkie ładowanie poprzez np. zmniejszenie wagi zdjęć.

Pozycjonowanie strony to proces złożony, który wymaga od autora sporo cierpliwości i zaangażowania. Jednak poprawnie wykonane działania SEO umożliwiają uzyskanie zadowalających efektów, na które niestety musimy poczekać